Search This Blog

Saturday, May 8, 2010

I love my mom!

Assalamualaikum w.b.t dan salam satu Malaysia..

Apa khabar anda hari ini?harapan saya semoga anda ceria dan sihat sejahtera di samping insan tersayang.

Hari ini saya teragak rajin untuk menulis blog bagi tatapan pelawat Circle Of Trust (CirOsT).Cerita saya utk hari ini adalah berkenaan "Insan yg Tersayang".Umumnya, kita sbg manusia pasti merasai nikmat kasih sayang dan mungkin anda mempunyai definasi tersendiri apabila menyentuh isu insan tersayang.

Insan tersayang bagi diri saya, tak lain tak bukan keluarga saya secara umumnya dan ibu bapa saya khasnya.Bagi meraikan HARI IBU,tak terlewat untuk saya katakan TAHNIAH! kepada ibu-ibu,mama-mama,ummi-ummi,bonda-bonda,emak-emak,mummy-mummy di seluruh dunia kerana anda berjaya menjadi ibu yg hebat dan pengorbananmu dan jasa-jasa yg tidak ternilai utk di balas dengan kata-kata.

Ucapan saya kepada warga ibu yg saya hormati lagi kasihi "SELAMAT HARI IBU" beserta dengan puisi...

Pagi ini aku terpaku
Menepikan segumpal rasa yang kian merajaiku
Sebuah nama mengisi sudut jiwaku

BOnda…
Kucoba tuk merangkai kata demi kata
Msa demi masa
Namun tak kutemui apa yang kucari
Karena tak ada yang melebihimu
Kelembutan pun keperkasaanmu

BOnda…
Tuhan menjadikanmu sebagai ratu dihatiku
Mengajariku akan makna hidup
Memapahku saat kuterapuh
Menjadi perisai dalam jeratan tirani dunia
Yang penuh dengan cabaran
BOnda…
Jubah kasihmu yang telah kau sulam ini
Biarlah terus menghangatkanku
Dalam pekatnya jiwaku

BOnda…
Tak ada kata yang bisa mengungkapkan
Kesempurnaan dalam ketidaksempurnaanmu
Pun perjuangan dan pengorbananmu
Dalam melahirkanku dan membesarkanku
Dalam diamku aku berteriak
Terima kasih, BOnda !

Saya doakan segala pengorbanan dan perjuangan ibu-ibu sekalian diberkati oleh-NYA dan diberikan limpahan hidayah daripada-NYA...Ameen Ya Rabbal Alamin!

-AmatZulEmmy

No comments:

Post a Comment